bye2022.reismee.nl

9.2019 Tanumshede / 10.2019 Kragenäs - Saggrenda

9.2019 Tanumshede.

De zon houdt ons nog even vast op de kade. Daarna gaan we afvalwater lozen en water innemen. Bij het Vitlycke museum in Tanum blijven we even om in het zonnetje te zitten. Best warm. Overnachten doen we bij het werelderfgoed, de rotstekening Litsleby, waar we in 2008 ook hebben gestaan. Weer rustig geslapen. Er ligt een geocache, ontdekt Boudewijn. Jammer dat het nu zo stort van de regen! Maar gelukkig wordt het droog en kunnen we hem niet vinden!!! Nog eens zoeken en ja hoor hebbes. We kunnen nu alsnog naar het Vitlycke museum toe. En dat bezoek is binnen en buiten zeker de moeite waard. En gratis! Archeon-achtig, maar dan echte prehistorie. Prachtige rotstekeningen van 2000 v. Chr. zijn hier te bewonderen. De avond en nacht brengen we 15 km verderop door in natuurreservaat Kragenäs en gaan morgen Noorwegen in.

10.2019 Kragenäs - Saggrenda (Nor)

Kragenäs is een natuurgebied aan het Skagerak. Het ‘meer’ is dus een zeeuitloper. Je kunt het zien aan de zoutwaterschelpen. In de ochtend vinden we nog een geocache in de buurt van het water. Er liggen er nog meer in het bos, maar die laten we voor wat ze zijn. Bij de Kantum Ica, halen we boodschappen en drinken we klantenkoffie met kaneelbulle. Dat smaakt prima!we tappen eindelijk ook Zweedse kronen, voor ‘je weet maar nooit’. Maar een half uur later zijn we al in Noorwegen. Voor Joris geen problemen tot zo ver. We rijden onder Oslo door via Drammen. Wat is het er ineens druk. Dat is weer even wennen. We gaan op zoek naar LPG om te kunnen koken, douchen en te verwarmen. Dat vinden we op het derde adres in Mjøndalen. Hier tappen we ook Noorse kronen. Voorlopig zijn we wel in dit land. Via Kongsberg rijden we naar onze overnachtingsplek in Saggrenda, nabij de zilvermijn.

BYe