bye2022.reismee.nl

31.2019 Varberg-Grena-Fredericia/ Middelfart.

31.2019 Varberg-Grena-Fredericia/ Middelfart.

Zowel in Falkenberg als in Varberg waait het 's nachts flink windkracht 6/7 en in Varberg wakkert de wind nog extra aan. De camper schut en de schotel op het dak kleppert. Niet bevorderlijk voor een rustige nachtrust. Varberg is overigens een heel leuke plaats om te bezoeken. Dinsdag 2 juli staan we vanwege de ferry om 6.15 uur op, wel een beetje brak. Dit wordt ook een onstuimige tocht windkracht 7. Gelukkig heeft de boot stabilisatoren, tegen het slingeren op de golven. Y. stopt voorlopig even met eten en drinken. Spuugzakjes worden uitgedeeld. Gelukkig heb zij ze niet nodig. We zijn weer in Denemarken en rijden door tot Fredericia/Middelfart aan de Kleine Belt. Het verkeer is direct merkbaar intensiever. Fijn dat op de c.p. minder wind is, we kunnen we rustig bijslapen. We hebben goed geslapen en zijn vroeg wakker. Op naar Nederland. Onze laatste pont deze reis is weer over de Elbe, van Glückstad naar Wischhafen. En daarna binnendoor naar het voor ons bekende Westerstede. Een prima c.p. voor een tussenstop, nog steeds in Duitsland. Helaas kunnen we de halve finale tussen de Nederlandse en Zweedse vrouwen niet zien. Maar lezen wel. Morgen nog een trip van zo'n dikke 300 km en dan zijn we weer thuis en slapen we lekker in ons brede bed.

BYe