bye2022.reismee.nl

3.2019 Meppel-Otterndorf (Dui). / 4.2019 Otterndorf- Tönder (Den.)

3.2019 Meppel-Otterndorf (Dui)

Na een rustige nacht op de camperplek aan de haven, is het even wachten op de havenmeester. De ‘ik ben 10 min. weg’ duurt iets langer. Ach relax, vakantie. In een half uurtje zijn we bij oom Boudewijn. Koffie met een cakeje en een lekkere lunch. Oude verhalen delen is weer leuk. Na 2 1/2 uur gaan we weer. Bestemming Otterndorf, Noord-Duitsland aan de waddenkust. De reis er heen verloopt voorspoedig. Er is een klein uitspanning bij de camperplek. We laten ons een lekkere weizen bier smaken, evenals één pommes-frites. Daarna gaan we uitwaaien aan de waddenkust. Wat varen er veel zeeschepen van en naar de Elbe. Dat vinden we nog steeds mooi om te zien. Sweet memories!

4.2019 Otterndorf-Tønder (Den)

Na een lekkere ochtendwandeling over de waddendijkdijk, waarop veel veel ‘paddestoelen’ staan vol wetenswaardigheden over de natuur, trekken we verder. De zon schijnt, mooie wolkjes, heerlijk reisweer. De temperatuur is zo’n 12 graden. Binnendoor naar Wischhafen, om daar de pont over de Elbe te nemen. Het waait minder dan gisteren. Dat vindt Y. fijn., terugdenkend aan de eerste stormachtige overtocht. Er varen hier veel grote zeeschepen. Mooi om te zien. Slingerend rijden we omhoog Duitsland uit, Denemarken in. We vinden in Tønder een prima camperplek tussen de camping en de sportvelden in. Morgen gaan we het historische stadje bekijken.

BYe

Jannie

Heerlijk zeg. Genieten. Jullie hebben het verdiend.

Janet

Leuke tocht over de Elbe. Mooie plaatsjes ook in dat deel van Denemarken. Geniet ze.

Elly

Veel plezier in Tønder.
En vergeet de leukste winkel, de gammele apotheek, niet!

carla

leuk een gammele apotheek ..gaat goed allemaal? hier wel.
Groetjes