bye2022.reismee.nl

23.2019 Geiranger / 24.2019 Atlantikhavsveien

23.2019 Geiranger - Molde-1e pinksterdag

Ach Geiranger, wat was het er mooi. De weg er naar toe fantastisch met sneeuw en ijs en watervallen en de weg er vandaan ook zo mooi. Onze eerste stop geeft een spectaculair zicht op de Geirangerfjord, het nu zo nietige grote cruiseschip, het dorp en de camping. De andere kant laat de zeven zusters, 7 watervallen naast elkaar, zien. De vrijer (1 waterval) stroomt aan de overkant. Hier kun je wel een hele dag kijken. Het is prachtig weer voor de trollstigveien. Nog meer stopplaatsen voor mooie uitzichten. Overal liggen ook caches, maar we rapen ze niet allemaal. De topper van vandaag is de trollstigen, met zicht op de haarspeldbochten, die we hierna gaan rijden. Opletten voor bussen en uitwijken. Maar iedereen rijdt rustig en er is geen haast. Dat moet je ook niet hebben. We nemen twee veerboten vandaag. Op de eerste hoeven we niet te betalen .. ? Op de tweede wel. De dag eindigt bij Molde op de Varden. Het lijkt wel een schilderij met schuivende panelen. We krijgen even wat te zien en dan trekt de mist op en ook weer weg. Zicht op de bergen aan de overkant, de veerpont, een heel groot cruiseschip en de stad Molde. Een regenbui en het klaart weer op. Ja ook hier een cache, onder stenen bij de bemoste rots. Gevonden en weer een mooi uitzicht als beloning. We blijven vannacht op de parkeerplaats en gaan morgen omhoog richting Bud en Kristiansund over de Atlanterhavsveien.

24.2019 Atlanterhavsveien-Kristiansund-2e pinksterdag

In Molde is het vanmorgen goed helder weer. De hele lucht is open en we hebben een prachtig uitzicht over de hele baai en de stad. We rijden de steile dirt road, met mooi natuurgebied links en rechts, weer naar beneden. Dat bussen met toeristen deze weg ook kunnen rijden! We kiezen voor de weg via Bud, langs de kust. Bud is een oud en leuk vissersplaatsje. Vroeger droogden ze er vis, want de rekken staan er nog. Lunchen doen we een stukje verderop, met uitzicht op zee. En dan de Atlanterhavsveien, de Atlantic route, 8 km weg die eilanden met bruggen en een tunnel naar Kristansund verbindt. Spectaculair en een aanrader. Het is lichtbewolkt en zonnig, weinig wind en eb. Dat maakt dat Y. het ook allemaal leuk vindt. B. wilde de route graag rijden en Y. leek het eng, maar het viel 100% mee en zelfs 100% positief uit. Maar in de herfst kan het water wél over de weg slaan! B. heeft nu zijn eigen mannenbuf (colsjaal) van de Atlanticveien en Y. had al een elanden- (rood/oranje) en een vikingbuf (blauw/groen). En lekker dat dat zit! In Kristiansund kunnen weer gas tanken. Een halve tank gaat erin. Prettig gevoel, dat alles gevuld is. Op naar de camping en lekker in de zon zitten!

BYe

Miranda

Verder dan Geiranger zijn Henk en ik destijds niet gekomen. Mijn ouders zijn jaren later nog wel naar de Noorkaap geweest. Ik ben benieuwd of ik toch nog een klein beetje noord Noorwegen ga herkennen in jullie verhalen.

carla

hoi, hoi, dat was even dweilen en pompen vanmorgen in de Ambonstraat, het is een grote regen bui hier ,,
Maar goed met jullie gaat het goed en zien mooie natuur...blij te lezen. Ook dat de auto goed blijft..
Lex is druk bij Participe elke dag vergadering...Hij zei al als Boudewijn terug is mag hij het even overnemen...grapje...oeps daar gaat de bel....pas goed op elkaar!!