bye2022.reismee.nl

5.2019 Tønder- Hvid Sande / 6.2019 Hvid Sande- Färvang

5.2019 Tønder-Hvide Sande (Wit zand)

De zon schijnt en we kunnen buiten ontbijten. Dat doen we natuurlijk, met thee én koffie. Inmiddels zijn grote groepen middelbare scholieren gearriveerd voor een sportdag. Heeeel relaxed wordt er gestart. Net als wij deze ochtend. We kunnen lopend naar het centrum van Tønder. Een leuk plaatsje, met oude pandjes en hele leuke winkeltjes. We slenteren wat rond en drinken koffie op een terrasje. Bij Flying Tiger kopen we een extra apple-oplaadsnoertje, dat het ook nog doet. Dus kopen we er een uurtje later nog een. We rijden naar het noorden, om een barnsteenmuseum te bezoeken. Helaas dat bestaat niet meer, d.w.z. het is samengevoegd met een ander museum in een andere plaats. We zijn te laat om dat nog te kunnen bezoeken. Dat maar een andere keer. Een mooie route rijden is ook leuk. Onze overnachting is in Hvide Sande, aan een zeer smalle kuststrook, met de zee links en een binnenzee, de Ringkøbingfjord, rechts. Direct na aankomst het strand op en ja, het zand is hier tropisch wit! Maar wel de winterjas aan en een muts op tegen de frisse wind.

6.2019 Hvid Sande-Fårvang.

Vandaag alweer een blauwe lucht en zon en zeewind. Er staan picknicksets achter de campers. Mooi om aan te ontbijten. Ook vandaag geen haast. De parking is goed voorzien van alle dingen, die een camperaar nodig heeft. Daar maken we dan ook gebruik van. Alleen is er geen stroom, maar dat is geen probleem. We vervolgen de route langs kust en binnenmeer tot aan Ringkøbing. We willen in Birk naar het museum van Carl-Henning Pedersen en Else Alfelts. Cobra- geïnspireerde mensen. Een goede keus, want we genieten van al die kleuren. Daarna rijden we door naar Fårvang, een camperplaats bij een boerderij, midden op het platteland. De vogels twinkeleren, terwijl ik dit schrijf. Gewoon rust de rest van de dag en nog een dag rustig aan. Vrijdag wordt sowieso minder mooi weer en dan maakt de plek niks uit. We hebben alles bij ons en stroom, dus .....