bye2022.reismee.nl

7.2019 Fårvang / 8.2019 Varberg

7.2019 Fårvang / Horn een dagje regen

Na de heerlijke zon van gisteren, is het vandaag andere koek: de hele dag regen. We hadden het al gezien op YR.no, de Noorse weersite. Daarom besluiten we in dit stille dorp, waar we zo heerlijk slapen, nog een nacht te blijven. Toch maken we een wandelingetje, als het zachtjes regent. Joris moet immers ook uit. Yes, we vinden zelfs een geocache, met als hint: sten. Daar wordt een mens heel gelukkig van. Morgen rijden we vanaf hier naar de ferry in Grenaa.

8.2019 Grenaa-Varberg (Zwe)

De ochtend is droog, maar mistig. Zelfs de veerboot horen we wel, maar zien we niet. Als we vertrekken komt de zon al door. We hebben een vlak zeetje en varen in 4 1/2 uur naar Varberg. Joris slaapt in de camper en wij moeten boven in het schip verblijven. Af en toe naar buiten en een leuke familiefilm zorgen ervoor dat de overtocht snel gaat. Bij binnenkomst in Zweden vraagt de douane waar we vandaan komen. Uit Denemarken natuurlijk! Het is al 19.30 uur en we besluiten de avond en nacht door te brengen in de keurig verzorgde jachthaven in Varberg. Een zonnetje, een biertje en we zijn helemaal tevreden. Boudewijn ziet de volgende ochtend een marter.Die zal wel vis eten, want wat doet zo’n beest anders hier. De temperatuur is goed en de zon schijnt alweer. Lekker buiten op de kade ontbijten en bedenken naar welke camperplaats we heen gaan. Het wordt Tanumshede, bij een museum.