bye2022.reismee.nl

Duitsland IV

Duitsland IV. De moezel is een rivier met bedrijvigheid. Veel schepen, goederen- en passagiersvaart, passeren langs ons plekje aan de Moezel. De Moezel is gekanaliseerd met o.a. sluizen van max. 12m breed en 172m lang en dat vereist stuurmanskunst. We maken een 20 km. fietstocht, een rondje over 2 bruggen, langs Traben-Traarbach, de sluis en de overzijde van de camperplaats. Op een terrasje eten we flamküchen met uitzicht op de wijngaarden. Beneden staan vaak kleine wagentjes aan een smalle tandradbaan, steil omhoog, om boven ook de ranken te kunnen verzorgen. Vaak zien we Sint Nikolaas langs de oever staan; dit is de patroonheilige van de scheepvaart. En weer kruist de camino, de pelgrimsweg naar Santiago de Compostella, regelmatig ons pad.De volgende dag gaan we naar Trier, omdat men zegt dat deze stad zo mooi is. Dat willen we wel zien. Over de Romeinse brug fietsen we de stad in, slechts 3 km vanaf de CP. De oudste (Romeinse) dom van Duitsland staat in het centrum, met hele mooie oude huizen met prachtige gevels en natuurlijk de Porta Nigra. Ondanks de ma. Is het gezellig druk. Bij terugkomst wacht ons een verrassing. Het lunapark is open! Met muziek! Om 20.30 uur houdt het op. Nog even geduld dus. Om 22.30 uur! gaat een buurman buiten op zijn mondharmonica spelen. Huh? Het klinkt als het wiegenlied van Brahms en erna zegt hij 'Ich wünsche Sie allen eine gute nacht'. En dat lukt, ondanks de stad, prima. BYe

Annette

Voor Nico en mij bekend gebied. Wij vinden het er erg mooi, ook in de herfst met prachtige kleuren. Geniet lekker verder!