bye2022.reismee.nl

Duitsland III

1. Duitsland III. Na Koblenz is de route echt een stuk groener en leuker. Het blijft echter wel druk langs de Rijn. En daar is .... de Lorelei. Veel aankondigingen, muurschilderingen en uiteindelijk een onooglijk beeld op een eilandje als hoogtepunt. De bijbehorende bocht in de Rijn is wel interessant, smal, veel stroming, erg lastig voor de scheepvaart. We rijden door naar een CP (camperplaats) bij een wijnboer. Het wordt overnachten op een betonnen plaat, nou niet dus. Doorrijden, even kersen langs de weg kopen en op naar de volgende CP aan de andere kant van de Rijn. Een oase van rust tussen alle fruitbomen en wijngaarden. We blijven 2 nachten en kunnen zo fietsend tussen de wijngaarden geocaches zoeken. Zo vindt je nog eens wat en kom je nog eens ergens. O.a. langs het huis waar Multatuli is overleden. En op zanderige weggetjes met keien, waarop Y. onderuit gaat. Niks gebeurd gelukkig. Zoeken waar we over het spoor kunnen en de autoweg kunnen passeren. Dat lukt. Op naar de Rijn. Bij de veerboot ligt ook een inieminie cache, die we ook nog vinden. Yes! Terug naar Ingelsheim en de CP bij Weingut Menk. We kunnen wijn proeven en kiezen uit 90 verschillende soorten wijn. Hoe ze dat doen is ons niet duidelijk. Maar de Portugese rosé is heerlijk en daar kopen we wat flessen van. Een rosé in het avondzonnetje en een lekkere temperatuur, meer heeft een mens niet nodig. BYe

Jannie

Heerlijk. Geniet ervan. Onze tijd kommt nog. ?

Anne-Wil

Vanuit mijn camperbedje uitzicht op de Mont Ventoux. Sta op het hoogste plekje van de camping, aan alle kanten vrij uitzicht. De zon schijnt, vogeltjes kwetteren uitbundig de nieuwe dag tegemoet. Opstaan dus!
Fijne dag voor jullie !!

Ps: datum en tijd boven de berichtjes lopen achter en voor......

Lenie Dingemanse

Groetjes vanaf de mooie camping van Zon en Leven : Starnmeer, vlakbij Krommenie. Zijn op tournee door Nederland. Zien wel waar we terecht komen. Zag je verhalen nu pas (zaten in de Spam). Leuk om te lezen!