bye2022.reismee.nl

5. Duitsland

1. Duitsland. Onderweg naar onze eerste camperplaats in Duitsland krijgen we regen op ons dak. Daar hebben we natuurlijk niet op gerekend. Maar goed, na alle zonnige dagen ... we blijven er nederig van. Het plan is om een reisje langs de Rijn en de Moezel te maken. Vandaag arriveren we in Bonn. De camperplaats is bij de voormalige locatie van de Bundes Garten Schau. In Nederland heet dit voorheen de Floriade. Het is een prachtig park. Er door heen lopend belanden we aan de oever van de Rijn. Onze eerste kennismaking met de rivier tijdens onze trip. Een klein ondeugenheidje, we rijden met onze gele sticker door de umweltzone, grün frei. Oei! Geen idee waar je moet blijven als je ineens zo'n bordje passeert. Je kunt geen kant op. Morgen linea recta de stad maar uit en over de rivier aan de andere kant verder rijden. Dat lukt gelukkig. De doorgaande (snel)wegen mogen we namelijk wel rijden. We hebben een rustige nacht doorgebracht op camperstellplatz Rheinaue. (Dit klinkt bekend voor een Utrechtse.) Na een ochtendwandeling door het gelijknamige mooie park vertrekken we weer. Slingerend langs de Rijnoever, stoppen we onder Koblenz, in Lahnstein. Een aardige camperplatz wacht ons hier. Eerlijk gezegd vinden we ons reisje langs de Rijn nog niet zo mooi. Maar onder Koblenz start de groene route, dus wie weet. Vanmiddag eerst maar eens op de fiets, langs het water, naar deze grote stad. Het is bewolkt, maar droog en prima fietsweer. BYe

Jannie v s

Leuk jullie bericht weer. Dank je wel.

Miranda

Ouderwets hoor, een reisje langs de Rijn Rijn Rijn. ;-) Maar ja, water is altijd mooi, je kunt er uren naar kijken en het verveelt nooit. Ik ben nooit verder gekomen dan Düsseldorf, maar Emmerich heeft van dat hele stuk mijn voorkeur. Zakken jullie helemaal af naar Zwitserland?

Yvonne

We gaan alweer naar boven richting Koblenz van af Mainz. Nu op een zalige stille wijngaard met wifi.